torsdag den 9. august 2018

Log - introdagen

Sommerens varmeste dag og alligevel en dejlig og udbytterig dag.

Dagens agenda


Dagens agenda var stram, og vi måtte skære hist og pist. Vi startede ikke til tiden grundet en række logistiske udfordringer, som vi har listet og internt tager fat på i forhold til fremtidig undervisning og opstart.

Vi skar de steder, hvor vi fornemmede, at vores studerende havde en vis basisviden fx i forhold til læsestrategier samt det at være studerende, og i forhold til de områder, hvor det via links er muligt at fordybe sig efterfølgende.

Præsentation af holdet og underviserne

Vi har lagt en kort præsentation af os i et indlæg, som kan fremsøges ved at følge etiketten "profil". De studerende har alle, som deres første indlæg, skrevet den præsentation, som deres makker gav af dem. Senere vil vi under Gadgets ligge en linkliste til vore studerendes blogge, således at denne underviserblog kommer til at fungere som et samlingspunkt (hub) for holdet.

Hvad kunne vi ændre på

Gruppedannelse

Umiddelbart når vi ser tilbage på en dejlig dag, tænker vi, at håndteringen af etableringen af studiegrupperne kunne have være taklet mere elegant. Vi bør derfor overveje andre muligheder end den anvendte; hvor vi først drøftede ønsker, som var meget enslydende, og derefter dannede 3 grupper i en proces, der kom til at bære lidt præg af først til mølle princippet.

Det var til gengæld inspirerende og opløftende at høre de ambitioner, de studerende har for deres studiegrupper og deres uddannelse generelt.


Oprettelse af blogs som ePortfolio

Vi havde lagt denne del sidst på dagen og havde talt om, at der skulle god tid til denne proces. Desværre manglede vi tid, da vi kom hertil og processen blev derfor meget instruktiv med en ret stram styring. På andre hold har vi bedt de studerende oprette konti før fremmøde, hvilket var umuligt her, eftersom vores første kontakt med de studerende var i dag. En løsning kunne måske være at lave en kort video-introduktion, som de studerende kunne arbejde med enten to og to eller individuelt. Vores pragmatiske løsning blev at forsøge at "nå" det vigtigste og "skubbe" det resterende til de efterfølgende undervisningsgange.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar