fredag den 11. januar 2019

Nyt modul - Pædagogisk videnskabsteori - januar 2019

Nyt uv.-team, form og rammer

Der er sket meget i forhold til planlægningen af dette modul. Dels er min kollega Felicia andetsteds og hendes rolle er overtaget af en anden kollega, som højst sandsynligt ikke bidrager med indlæg på bloggen her.

Jeg vil i et senere indlæg forsøge at skitsere nogle af de rammer, der lagt for dette modul, som er en del af en samlet diplomuddannelse i erhvervspædagogik specielt tilrettelagt for Esnord.

Online intro

Men et af de tiltag, som er nyt på dette modul er en online introduktion, hvor de studerende via Intrapol (vores e-læringsplatform) blev præsenteret for rammer og form. Dels i form af tekster og slides og dels i form af video.

Adspurgt om denne form var ok, har flere af de studerende givet udtryk for, at de foretrækker et f2f møde. En af begrundelser er, at det er godt at få en dialog om hvad og hvorfor.

Eksamen - portfolio

Det viser sig også at der er flere ting omkring fx eksamen, som de ikke helt har fanget.

Fx. er der på dette modul tale om en portfolio-eksamen, hvor vi har oprettet et fælles google dokument for hver studiegruppe. Tanken var, at de studerende på studiedagen kunne supplere dokumentet med overvejelser, om fx. (hentet fra studiedagen til 2. uv.dag):

Prøv undervejs i din forberedelse at forholde dig til de to efterfølgende spørgsmål og noter dine overvejelser i dette arbejdsdokument.

Hvordan ser en genstand ud, når man bruger forskellige videnskabsteoretiske perspektiver?
Hvordan ser studiegruppens problemstilling ud, set ud fra forskellige videnskabsteoretiske perspektiver?

De studerende har absolut været flittige til at skrive i deres blog, men begrundelsen for også at arbejde med et google dokument var blevet præsenteret for uklart. Det må vi i en fremtidig planlægning rette op på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar