På Intrapol (e-læringsplatform) har vi skrevet, at vi denne undervisningsgang vil fokusere på, hvordan forskellige videnskabsteoretiske positioner har forskellige verdenssyn og menneskesyn, hvorved der skabes forskellige syn på, hvad viden er og hvordan viden skabes og gøres til sand viden.
Læringsmål:
- At den studerende får kendskab til forskellige videnskabsteoretiske positioner og deres præmisser for vidensproduktion.
Dagens slides
Hurtige refleksioner om dagen
Kompleksiteten
Det er et meget kompleks og komprimeret modul - et fremtidigt tiltag for os som undervisere, kan være en dybtgående drøftelse af, hvad der ligger modulets læringsmål. Det skal med henblik på at forenkle og ikke komplicere, jeg kunne godt tænke mig, at vi fx kikkede nærmere på den tilgang, der er brugt på Videnskaben.dk / emnet hermeneutik
Eksamen
Det er vigtigt vi næste gang får drøftet rammer og form. Samt værdien af arbejde med et fælles dokument.
Dialog og tiden
Det er en fantastisk dynamik, der er på holdet. Vi drøfter mange ting og alle på holdet bidrager med indput (nogle mere end andre). Det er stadig vigtigt at styre tiden stramt / undgå at vi forsætter ud af en tangent.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar